miercuri, 14 decembrie 2016

Fără noimă

   La linia 2 se anunțase tren în direcția PIPERA pe când eu născoceam după un gram de idei pierdute în abisul existenței de la final de studenție. M-am strecurat ușor printre alte și alte chipuri zvelte ce-și dansau somnul în culoarul ce părea că nu se mai termină, am fugit în mintea  mea spre peron, dar m-a lovit o treaptă înainte de a răzbi. Bucureștiul subteran e obosit de idei și nemulțumiri, e trist și uitat în scările rulante, parcă-l văd sub chip dur, așezat pe trepte...tăcând. E așa greu să taci când curentul ce-ți pătrunde în ureche te face să  spui noroi, iar el tace. În tren plutesc crucile gândurilor false, oamenii se desprind de măști și-și continuă existența în stil tipic, aș spune că în metrou, pentru o clipă, în călătoria spre oriunde, avem planuri comune: mi-e foame, mi-e dor, mi-e somn, mi-e...orice mă face să protestez și mi-e orice din ce-mi lipsește în clipa prezentă. Și cum să-i spun celei ce sunt că vreau să tac în Bucureștiul subteran, cum să-mi aduc mie celei de azi un omagiu al celei de ieri? Pretind că în banalitatea clișeică a întrebării zace esența de la final de zi, când vreau să pot avea idei. Imaginația îmi naște fantasme, cu și despre tot, pe care mintea mi le refuză, a pierdut gramul ce-l avea cândva.

De ce scriu oamenii? Nu cred în voci așa cum nu cred în liniștea Bucureștiului, noi toți suntem un București în interior, căci e haos si iubire, durere și alinare; ar trebui să scriem pentru copilul ce visa că într-o maine trenul îl va duce departe, nu că-i va fi confident, casă și acasă. Vagonul tipă, e încărcat de nimicuri înconjurătoare ce se lipesc pe scaune, e psihologul din drumul spre oriunde, e cel pe care-l tânjești și-l detești de aici și până acolo...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu